Forældresamarbejde
Samarbejdet mellem forældre, lærere og pædagoger spiller en afgørende rolle for dit barns trivsel og læring i skolen. En stærk og konstruktiv dialog mellem hjem og skole skaber et fælles fundament, hvor barnets behov, styrker og udfordringer bliver mødt på den bedst mulige måde. Vores samarbejde med forældre handler altid om at skabe en helhedsforståelse af barnet og enighed om, hvordan vi alle bedst understøtter en god udvikling.
For det første sikrer et godt samarbejde, at alle voksne omkring barnet arbejder i samme retning. Når forældre, lærere og pædagoger deler viden om barnets interesser, udfordringer og trivsel, kan der skabes en mere sammenhængende støtte både hjemme og i skolen. For eksempel kan lærerne bygge videre på de værdier og færdigheder, som barnet har med sig hjemmefra, mens forældre kan støtte op om skoleaktiviteter og læringsmål derhjemme.
For det andet bidrager samarbejdet til at fremme børns trivsel. Når der er en åben og tillidsfuld kommunikation mellem forældre og skolen, kan eventuelle problemer opdages og håndteres tidligt. Et stærkt samarbejde skaber tryghed for barnet, da de oplever, at de voksne omkring dem er engagerede i deres liv og velbefindende.
Endelig styrker samarbejdet det fælles ansvar for barnets skolegang. Når både forældre og lærere/pædagoger føler sig som en del af et team, skabes der en positiv og inkluderende atmosfære, som gavner både barnet og skolens generelle miljø.
Kort sagt er samarbejdet mellem forældre og lærere/pædagoger en nøgle til at sikre, at børn får de bedste forudsætninger for at lære, trives og udvikle sig – både fagligt, socialt og personligt.
Samarbejdet mellem forældre, lærere og pædagoger spiller en afgørende rolle for dit barns trivsel og læring i skolen.
En stærk og konstruktiv dialog mellem hjem og skole skaber et fælles fundament, hvor barnets behov, styrker og udfordringer bliver mødt på den bedst mulige måde.
Vores samarbejde med forældre handler altid om at skabe en helhedsforståelse af barnet og enighed om, hvordan vi alle bedst understøtter en god udvikling.
For det første sikrer et godt samarbejde, at alle voksne omkring barnet arbejder i samme retning.
Når forældre, lærere og pædagoger deler viden om barnets interesser, udfordringer og trivsel, kan der skabes en mere sammenhængende støtte både hjemme og i skolen. For eksempel kan lærerne bygge videre på de værdier og færdigheder, som barnet har med sig hjemmefra, mens forældre kan støtte op om skoleaktiviteter og læringsmål derhjemme.
For det andet bidrager samarbejdet til at fremme børns trivsel. Når der er en åben og tillidsfuld kommunikation mellem forældre og skolen, kan eventuelle problemer opdages og håndteres tidligt. Et stærkt samarbejde skaber tryghed for barnet, da de oplever, at de voksne omkring dem er engagerede i deres liv og velbefindende.
Endelig styrker samarbejdet det fælles ansvar for barnets skolegang. Når både forældre og lærere/pædagoger føler sig som en del af et team, skabes der en positiv og inkluderende atmosfære, som gavner både barnet og skolens generelle miljø.
Kort sagt er samarbejdet mellem forældre og lærere/pædagoger en nøgle til at sikre, at børn får de bedste forudsætninger for at lære, trives og udvikle sig – både fagligt, socialt og personligt.

Vi kommunikerer på AULA
Som på alle andre folkeskoler sker det meste af kommunikationen mellem skole og hjem gennem AULA. Aula er en digital platform. Den understøtter skole-hjem-samarbejdet. Her er nogle af de vigtigste funktioner: – Samtykker og tilladelser. Som forælder kan du give samtykker og tilladelser i Aula. Disse påvirker flere funktioner i systemet. Hvis du for eksempel […]

Bestyrelsen på Lillebjerg Skole
Lillebjerg Skole er omgivet af engagerede lærere, pædagoger, ledere og ikke mindst forældre. Det er jer, der er eksperter på jeres barn og hendes eller hans livssituation, og derfor prioriterer vi som skole et tæt og givende samarbejde med nysgerrige og involverede forældre. En af hovedkræfterne bag dette samarbejde er Lillebjerg Skoles bestyrelse. Her er […]

Netværksgruppe på Lillebjerg Skole
For forældre til børn med autisme og andre diagnoser Bliv en del af et netværk, hvor vi kan hjælpe hinanden med spørgsmål, udfordringer, oplevelser og meget andet i hverdagen med vores autistiske børn. Vi forestiller os, at det f.eks. kunne være: Systemet – hvor kan man få hjælp, hvad siger lovgivningen, hvem skal man kontakte? […]

Vi kommunikerer på AULA
Som på alle andre folkeskoler sker det meste af kommunikationen mellem skole og hjem gennem AULA. Aula er en digital platform. Den understøtter skole-hjem-samarbejdet. Her er nogle af de vigtigste funktioner: – Samtykker og tilladelser. Som forælder kan du give samtykker og tilladelser i Aula. Disse påvirker flere funktioner i systemet. Hvis du for eksempel […]

Bestyrelsen på Lillebjerg Skole
Lillebjerg Skole er omgivet af engagerede lærere, pædagoger, ledere og ikke mindst forældre. Det er jer, der er eksperter på jeres barn og hendes eller hans livssituation, og derfor prioriterer vi som skole et tæt og givende samarbejde med nysgerrige og involverede forældre. En af hovedkræfterne bag dette samarbejde er Lillebjerg Skoles bestyrelse. Her er […]

Netværksgruppe på Lillebjerg Skole
For forældre til børn med autisme og andre diagnoser Bliv en del af et netværk, hvor vi kan hjælpe hinanden med spørgsmål, udfordringer, oplevelser og meget andet i hverdagen med vores autistiske børn. Vi forestiller os, at det f.eks. kunne være: Systemet – hvor kan man få hjælp, hvad siger lovgivningen, hvem skal man kontakte? […]
